Monday 22 October 2012

keluh kesah

salam...

hidup ini tak lepas dari ujian..kadang kala dalam kita gembira kita diuji..dalam kita berduka ada  hikmahnya...kita tak sedar...ALLAH itu MAHA MENGETAHUI..........

DQ tumpang simpati pada pegawai kat tempat DQ..keguguran...DQ terfikir sejenak....bila2 masa jer ALLAH bOleh tarik balik nikmat yang kita rasa...DQ alpa...DQ selalu terfikir knapa n mengapa sampai sekarang DQ tak peknen2 ag..ishh......macam2 DQ pk..ape salah DQ..ape la dosa lampau DQ lakukan...tapi en Qaseh tetap suh DQ sabar..mungkin ader hikmat disebaliknya......

bila DQ dapat berita kawan DQ yg peknen bape bulan ntah tetiber kena buang kandungan tuh sebab luar rahim....pegawai kat tempat DQ plak keguguran...hurm...YA ALLAH...DQ salah...DQ tak redha dengan keadaan DQ sekarang..septtnya DQ sedar dan faham..setiap ape yg berlaku pasti ader hikmatnya.....DQ terlampau fikirkan sgt persoalan2 dari Orang2 sekeliling...DQ terlampau stress bile orang asyik bertanya pada DQ..DQ ibarat tak redha dengan ketentuan dariNYA...YA ALLAH..betapa aku menidakkan ketentuanMU YA ALLAH.....DQ menyesal..DQ tak sedar..bukan..DQ sengaja tak memikirkan..DQ alpa dalam kemelut yang dicipta sendiri.....septtnya DQ kene faham..apa yang terjadi telah ditentukan OlehNYA...DQ kene terima..DQ kene redha dan sabar...sabar yang tak disatukan  dengan redha akan membuatkan diri DQ masih buntu...masih dalam dilema.....


DQ redha YA ALLAH....atas ketentuanMu...aku tau setiap yang terjadi telah tersurat....aku berharap aku dapat meredhai segala yang terjadi..dan aku berpegang bahawa tiada dugaan yang diberikan pada hambaNYA melainkan yang dpat ditanggung oleh hambaNYA....YA ALLAH...aku insan kerdil..padamu aku berserah......................sesungguhnya betapa aku tidak mensyukuri nikmatmu selama ini..YA ALLAH.....




1 comment: