Tuesday 17 January 2012

aku bermOhOn

termenung sejenak...memikirkan nasib....nasib wanita.....insan yg dikenali sebagai insan yg lemah..perlukan perlindungan dari insan yg bergelar lelaki...yakni suami....suami seharusnyer menyenangkan hati isteri...begitu juga isteri......sungguh mudah sang isteri untOk memperOlehi keberkatan dari ALLAH dengan mentaati suami..selagi tidak terlarang......tapi...aku keliru....kenapa lelaki seringkali menyakitkan hati..mengguris perasan sang isteri..tetap bersikap seperti tiada apa sedangkan perbuatan terlarang  terhidang di depan mata.....bangkai tikus tidak akan dapat ditutup selama2nyer..kelak akan mengeluarkan bau.....menyebabkan semua terhidu......mungkin ada juge sang isteri yg curang pada suami tapi aku tidak mengetahuinya...aku hanya ingin meluahkan rasa kerna aku juga seOrang wanita yg bakal bergelar sang isteri kelak....mungkin pandangan kita berbeza..tapi aku cuma huraikan mengikut pikiran dan rasa hatiku.....aku sedih..aku pedih...aku terkilan...taktala cerita dari kawan serumahku menjadi santapan...seOrng suami sanggOp menggantOng isteri tanpa tali..sanggOp merOgOl isteri tanpa kerelaan dihati....langsOng nafkah tidak diberi...untOk anak2 jua......kecurangan terbukti..dengan seluar dalam dan cOli..bergantungan.......aku terharu..beginikah nasibnya........sedangkan lain pule dengan keadaan seOrang teman kukenali..kecurangan juge punca keruntuhan rumahtangga..........Orang yg terdekat denganku pula...lagi perit dan pedih..bersuami seperti tidak bersuami......segala keperitan ditelan sendiri..apakah nasib ini tidak akan terbela??????apakah kemahuan mereka...terkadang kulihat sang isteri sempurna..memiliki paras yg bisa menggetarkan hati lelaki lain.......tapi apakah itu tidak cukOp..adakah kehebatan diranjang juga menjadi ukuran..tapi jika semuanya sempurna tetapi mereka juga tetap berkelakuan curang apakah masalahnya.....???????YA ALLAH...aku bermOhOn padaMU..kuatkan semangat mereka2 yg telah KAU uji.......biarkan mereka sentiasa sabar dan tabah menghadapi ujian dariMU......aku bermOhOn..hindariku dari dugaan seperti ini...........berikan kebahagian didunia dan akhirat pada hambaMU ini.......YA ALLAH...aku tahu ujianmu tidak akan melebihi kemampuan hambaMU..namun aku tetap berdOa..semOga perjalanan hidOpku tidak segetir itu..............amin............

No comments:

Post a Comment