Thursday 11 August 2011

kelenek....

fuhhhh!!!penat lagi memenatkan.....aku baru blik dari klinik tadi....ala kepala pusing dOng!!tapi byk betOl la dugaannyer hari ni......sesampai jer kat klinik kOl 8 lebih gitu la gamOknyer..sampai jerk terus masuk dalam n then carik buttOn nk amik nO giliran...aisehhh!!!tk jmper plak mesin tekan buttOn tuh....alih2 g tanyer sOrang mamat yg jager kaunter kat citu..rupe2nyer...nO kene amik kat luar...aiiisehhhh!!!betapa lamernyer aku tk menjejakkan kakitanganku di sini...cewahhhh!!tp tk per....mamat ni sanggOp tOlong...sO aku duduk la..baru jer nk tnyer mamat ni cakap sOrry la Org punyer turn dh datang....cilakak betOl la.......haiyaaa manyak susah wOoooo.........aku pn bangun pergi kat luar n then terus la bagik salam kat sOrang akak tuh...yg jage kaunter nO giliran tu lah....ambOi manyak senang hati wOooo mOk cik ni...rilekss giler2 la..santai jerk sambil baca paper......aku cakap nk amik nO....bOleh dia tnyer aku naper????aku cakap demam n sakit kepala...dia tnyer plak aku braper hari.....aiissshhhhhhh!!!!nk amik nO pun kene interbiu dulu ker???dh la muke kelat2 masam..pttnyer kene letak yg ramah lagik mesra dekat citu..baru sejuuuukkkk hati...sakit pOn jadik kureng..ni hampsantan tOl la......dah dapat nO kene gi plak kat pendaftaran.....tnyer lagik sakit aper....aku cakap sepatah jer...sakit kepala sambil tk pandang muka mamat yg jaga kaunter tuh.....pastu dia suh aku pergi kat kaunter triage.....kat citu kene tunggu plak dalam dua tiga minit...pastu biler panggil tnyer plak aku sakit aper....aisehhhh!!!!aku luper nk rekOd ape aku cakap...malas la nk ulang2..tnyer sOklan samer jerkkk........tnyer la mkn dh ker??minum dh ker???hihihi..aper kau giler tnyer sOklan2 cm tuh time2 bulan pOse nih????nasib la yg tnyer tu manis2 si buah manggis...sejuk hati ni...gatal!!...dah sudah tuh pergi plak scan kad dekat kaunter untuk tunggu gliran...aissshhh....byk betOl la..jap citu..jap cini....dh la ramai Orang...tungu punyer tunggu...alih2 ader la announcement.....cakap semua pesakit yg dihantar ke bilik( konpius bilik 8 @ 28@ 58) sila tunggu depan pintu.....tp aku ngn DY ni konpius la..tk tau bilik 8@28@58......ye la...tk dengar betOl2 la....aisehhhhh..dugaan betOl.....nk dijadikkan cerita aku ngn DY pun masam2 manis muka pergi tnyer kat kaunter dkt citu...byk sgt kaunter aku tk tau dh namer aper.....tp yg geramnyer bOle diaOrng duk gelak2..santai betOllah......bile aku tnyer diaOrg bOle ckp annOuncement aper yerkk????tk dengr la..gila!!!cm blurrr je minah2 ni..pastu bOle plak suh aku tnye sendirik kat kaunter pendaftaran..bOdO tahap cipan la mangkuk hayun dua Orang ni........yg kO duk citu bukan ader aper kejer pun..ape kejadahnyer kO duk citu??????bOle smbang2 gelak2 gediksss lagik tuh...kO makan gaji bute ke haper????aisehhh.......aku duk balik tmpat aku.....tungggu..terpaksa la sabO!!!nyampah!!!bile dh tiba giliran aku....aku masuk la...dOc laki2..tp india...heheheh......dia cek2 aku..tnyer2 aku..aku jawab la kan??kan??..tapi time dia suh aku pandang mata dia tuh..fuh!!!betOl2 aku tk tahan...tahan gelak...nnti gelak kan dia cakap aku sakit main2 plak..sO aku tahan jer la......aku tk tau maner satu mata dia..ye la...dh la tutup lampu wOOo....satu kaler jer....tk tau maner satu mata dia...kihkihkihkih...sOli dOc!!nasib la aku puas hati ngn layanan dan rawatan dOc nih..ye la..kadag2 tuh tunggu punyer la lamer..berjam2...alih2 tk sampai 2 minit dh kuar dari bilik dOc..paling kurang pun dapat panadOl...aisehh!!!........pas jer kuar dari bilik dOc g la plak scan kad kat kaunter farmasi..amik ubat nyamuk.....scan jer dh naik namer aku....dia tulis namer aku dh discan ..lebih kurang cenggitu la ayatnyer...aku tungu punyer tunggu punyer tunggu...ehhh!!!nape tk panggil2 lagik nmer aku ni...Orang2 yg lewat dari aku dh kene panggil ni.......tk bOle jadik ni...aku tunggu sOrang lagik lau tk panggil2 jugak aku yg pergi depan sendirik.....berani ker???lOm sempat aku g tanyer sorang mamat kat kanter lain tnyer aku..pastu dia suh aku scan balik......tk der dalam list.....wooooOOo...ini menaikkan kemarahan aku nih....nnti kene jual!!!aisehhh..geram tOl aku.....tunggu dh berjanggut..alih2 name tk der plak..nyampah tOl......aku pun ngn bengang tahap cipan g la scan balik namer aku........pastu selang beberapa minit baru la tiba turn aku...eiiii.....ubat nyamuknyer 2 jenis jer..tunggu nyer berjam2..dari kul 8 lebih...selesainyer 10.09am....lau aku tidO tuh..dh cm2 aku bOleh mimpi.......ngeee~~~~~

No comments:

Post a Comment