Sunday 4 March 2012

sehari bersama....


seawal jam 7 pagi aku masak..siap2 untOk en Qaseh..dh jnji jumpe jap hari ni...aku pOn ala2 isteri mithali gituk!!ahaksss......sebelOm berangkat en Qaseh teringin katenyer nak makan asam pedas ikan pari...sO....merajinkan diri yg sedia rajinn...hahhahaha..kembang semangkOk bile en Qaseh cakap sedap sesgt.....tp betOl la..aku pOn sampai hirup2 kuah...angkat bakul sendirik...tpi tersipu2 bile  en Qaseh cakap....."sedap syg abg masak"....tangkap lentOk jap!!!!!gedik!!....cam biase menjamu selera kat tepi tasik gituk...tapi malu wOooo biler nk g basuh pinggan tetiba terlucut dari tangan..kuat bunyi nasib tk pecah....manusia2 yg prihatin kat citu siap2 tnye pecah tak..time kasih atas keprihatinan anda....jasamu dihargai...hahahha..


2 jenis lauk jer en Qaseh mintak....asam pedas ikan pari ngn kerabu sOtOng.....tapi kerabu ni tak lulus2 lagik...asyik tak masam jer....padahal dah buat waktu lOm mandi lagik..kihkihkikihkih.....en Qaseh cakap dh simpan dlam peti ais kene rase balik esOknyer..ye la tadik dh rase..dh suh en Qaseh beli limau nipis tapi tk der...tapi en Qaseh cakap bOle buat lebih baik lagi dimase akan datang..eceh..eceh.....nasihat berguna tuh.....



en Qaseh suke ssgt bunga kantan nih....terharu sesgt bile en Qaseh cakap..nnti lau ingat kat aku teringat la asam pedas aku yg kaw ni..eceh...eceh....ape la..samekan aku ngn ikan pari...pttnyer samekan aku cam awan ker...bulan ker....barula rOmantika de amOur ckit..hahhahahaa.....


imej baru en Qaseh..minggu depan lagi bOtak licin..hhuhuhu
 

ni la datin ADIEYA merangkap kawan datin NIZA ngn puan sri NORA...hahhahah..kOya ckit...kwn retis WAN nih...
 




kekOyaann bermula..wakakaka..
 

nak tiuummmmmm tikit...ngeh..ngeh..gataiiii!!!
 
  
untOk abg..ngeeeeeeee


lagi..........hurmmm..pas kekenyangan dan kekOyaan terus g nilai...carik baju adik2.....mase tuh pakai kasut...melecet ckit..adOi...cakitttttttttttt........pastu punyer la ralit mencari...tak tau kerete kat maner..mak aihhhh...jenuh nak mencarik...alih2 aku tak larat dh...en Qaseh cakap suh aku tunggu jer kat satu tempat...biar dia g cari sensOrang....aduhai.......dah la panas terik..aku memang tak bOle nk jalan sgt kaki sakit....gatai sgt pakai kasut..hambekk kO nek jah!!!tk lame pas  en Qaseh g carik kete...tetibe en Qaseh telefOn...adOiii..bebetOl dugaann..kunci kete dalam handbag aku lOrrrrr......aku plak jejalan sensOrang kene carik en Qaseh.........jenuh mencarik..siap nangis2 lagik..dah jumpe en Qaseh terus pelOk2..cium2 cam jejak kasih...wakakaka....aku tipu!!!ha,jenuh carik en Qaseh....dh jumpe tu syukur alhamdulillah...jauh benOr kami tinggal kete..huhuhuhu.....pas berpenat lelah bagai terus balik......mlm dh janji nak g makan satay...yahOOooo!!! 



 dh janji nak g makan satay kat chaiyOk...best!!!ni air tOngkat ali en Qaseh punyer.....hambOi...hahhaha


aku punyer kacip patimah..fresh Orange..tak sedap..tawar hebbe ngn lecah berahh..hahahha


menu utama rambO char kue teOw..sedap..aku Order yg special..makan share jerk..i suap u..u suap i..hahaha...gediksss!!!rege dia tk mahal pOn..4 hengget jerk..sdap makan pepanas... 


pas makan char keu teOw makan satay...satay ayam dah habis sO Order satay daging jerrk 10 cucuk.share jugak ngn en Qaseh.....sedap..tk liat..manis..nYum..nYUm....
 

last skli makan kerang rebus cicah sOs..sedap...aku jer pulun makan..en Qaseh dah senak...hahhahaha..jadik yg ni tk share la kirenyer..huhuhuh...sedap wOooo..tunggu la bahananyer nnti..mesti aku haccccccUmmmmmm!!!haahah..makan sedap sakit pOn sOdappp.....hhuuhhu..nk Order lagik en Qaseh tak bagik......dah kenyang terus balik...mase isi minyak kete kekancil buat hal tak idOp...goyang2 ckit nasib Ok...kalau tak ader sOrang hamba ALLAH nk tOlOng tOlakkan...huhuhuhu...time ksih yerk.....balik umah mandi2 sesiap sOlat...ape lagi..mengupdate ler....

tata!!

**time kasih bebanyak en Qaseh.....sye hargai semua yg kamO buat untOk sye hari ini....:)

No comments:

Post a Comment