Monday 23 July 2012

semOga dimurahkan rezeki....

salam...

tetiber rase nak update ckit....hihihii...tahun ni tahun pertama berpuasa sebagai isteri Orang......tahun pertama jugak aku berpuasa reramai untOk hari pertama sejak bekerja jauh ni...tahun pertama jugak aku berniaga...ewah...berniaga la sgt...hahahhahahaha....

jauh ngn en Qaseh buatkan aku tak aderlah tergOpOh gapah sgt nak bangun masak bagai untOk sahur.....lagipOn baru hari ke tiga puasa kan???sehari dikampOng bersama keluarga dan suami amat bermakna dalam diri...masak dan hidangkan...bangunkan untOk sahur..kuar membeli di bazar sesama....suke sgt perasaan tuh...hihihihihi.......

semalam aku sampai dari kampOng..just beli nasi kukus untOk berbuka puasa...berbuka plak sensOrang...tapi tabahkan hati....sOb..s.ooOb..seb....kesedihan tak dapt dibendung....tak dapat nak masak sedap2 untOk en Qaseh...tak dapat buat air untOk ayah.....buatkan kuih untOk adik2....ringankan kerja mak..tak dapat..tak dapaaaaat..uwaaaaaaa..huwaaaaa..............sabar..sabar......

en Qaseh sepatutnyer tak berniaga tahun ni...Opsss!!lupe nak gitau yg en Qaseh biase berniaga sOya panas tiap2 bulan puase....buat sendiri tau pastu letak kat gerai kawan......dijadikan citernyer tahun lepas tak memberansangkan cOz ader saingan bebetOl kat gerai sebelah.....en Qaseh cadangnyer tak mO berniaga dah buat sOya panas nih...tapi ye la...rezki ALLAH dimana2 kan???kawan dia mintak buatkan jugak sOya panas sebab gerai sebelah tak ader jual sOya....alhamdulillah.....aku bOle nengOk air muka gembira en Qaseh.....hihihihi...aku pOn cadangkan letak sekali puding tauhu cinta berahi...ewahhhhhhh!!!jenuhlah balik kampOng hari tuh berguru dengan aku...hahahaha...aku sesiap bagi sukatan yg senang....

alhamdulillah la...tetiber plak kwan dekat kem tempat kerje en Qaseh pOn mintak sOya panas jugak...jadi kirenyer 2 tempat la en Qaseh hantar sOya dan puding tauhu hari ni...siap suh aku dOakan lagik mintak murah rezki...hhihihihi...mudah- mudahan dimurahkan rezki untOk en Qaseh...kite tengOk la percubaan berniaga puding Ok ker tak....en Qaseh tak buat bnyak pOn...biasenyer sOya dalam sepuloh bungkus dan puding tauhu dalam 1O bekas..untOk permulaan Oklah tuh...lau ader sambutan bOle buat lagik.....

best jugak lau habis...hihihihihi.......aku suke jugak..lau aku ader cam2 jenis puding aku buatkan.....tapi kene gOdek2 resepi jugak lau yg pelik2 tuh.....kan suh en Qaseh kan terkangkang plak en Qaseh buat...hihihihih...pepepOn mOga awak dimurahkan rezki...insyaallah......

2 comments:

  1. selamat berpuasa awak..
    tahniah yea

    ReplyDelete
  2. untOk awk jugek..nnti tak lame dah tu berpuase sebgai isteri plak...hihiihihihi...selamt berpuasa....:)

    ReplyDelete