Friday 27 July 2012

pencurikkkkkkk..tulun..tulun.....

salam....

gempak tak tajuk entri aku kali ni????hihihi.....cam ni la aku citer serba sedikit eh.....minggu lepas aku ader balik kampOng....mase balik tuh aku bawak la syiling ngn wang kertas sehengget yg memang cun2 aku kira ngn en Qaseh seratus jumlahnyer....idakklah banyak tapi seratus tuh bOle la buat makan dua minggu...hihihihi..lau beli meggi pOn berbungkus dapat tuh...buleh buat stOk sebulan...ngeeeeeeeeeee~~~dalam plastik merah tu ader 6 bundle wang kertas sehengget bersamaan dengan 60 hengget..dan selebihnyer syiling....memula plan nak g bank in tapi tak sempat sO bank in kat kampOng jelah......seminggu jer plastik tuh terbiar dalam rak aku tuh...tak terusik...yela en  Qaseh dah ikat2 kemas kan....sO mase nak balik tuh aku amik letak dalam beg...sesampai kat kampOng waktu aku keluarkan plastik tuh aku nengOk duit sehengget ader 5 bundle jerk...aikk????pelik lagi memelikkan nih...maner satu bundle lagik??/dah cemas ni..hilang sepuloh hengget macam seribu hengget...hahahahaha...tak kisah la sebab duit tu dah lek lOk kira kan...jadi terkilan la bile hilang...tak kan tercicir kOt plastik ikat Ok jerk....tak kan ader Orang curik???tapi saper??????persOklan bermain di minda...eceh....siap ader tanda sOklan ag kat dahi...huuhuhuhuhuhuhuh......aku rakus kira ngn en Qaseh..bebtOl tak cukOp...sOb..sOb..sebb...sedih cenggini...sape punyer kerje la amik duit tuh....ayat en Qaseh sabar je la....Ok!fine!mungkin aku silap letak waima aku yakin tak!!!sabO je lah.....

ha...ingatkan trajedi tuh habis cenggitu jerk kan....tp ader plak kes lain ghupernyer...semalam mate kiri ni asyik gerak2 jerk..rimas...Orang tua2 cakap ader benda tak elOk @ nak nangis..tapi sesetengah Orang cakap mata kite letih...ntah..tak tau la betOl idakkk........

balik keje semalam pas sesiap semua aku rehat2 depan tibi...bOsan teringin bace nOvel..kebetulan fifi tak kunci pintu dan dia dah bgitu nak baca nObel amik lam bilik....aku pOn masuk bilik dia amik nObel...mase masOk tuh pelik nape bilik fifi gebus debus sepah2..kalut sgt nak balik kampOng lah tuh..uishhhh...budak ni kan...xcited nak balik kampOng sambai bantal2 disepah2kan.....kOtak kat cermin pOn hampir jatuh..perfume kat rak pOn tunggang terbalik...ishhh...fifi gebus debus ni........aku tak amik pOt la kan sO kuar teruskan agenda membaca nOvel........sementara berbuka pOse...

semalam buka pOse ngn nasi putih masak sendirik...ayam panggang madu bOle tahan sedapnyer...kerang bakar basuh tak cuci tak sedap langsung, kerabu betik kusangka kerabu mempelam belacan bikin rOmpOng hidung, sayur pucuk cekur manis kurang santan cair sgt dan air kelapa tua tambah gula nak buat untung...kelasss tak menu2 aku???hahahahah...hasil tangkapan  di bazar ramadhan depan Opis...huhuhuhuhhu....

kesihatan tak brape baik sO tak g terawih....tetibe fifi gebus debus msg cakap jangan kunci pintu..dia sampai dari sarawak........tetibe mase sampai umah fifi gebus debus masOk bilik dia tnyer aku..nape bilik dia cenggitu..sepah2...aku pOn cakap la ingatkan dia kalut nak balik hari tuh tak sempat kemas.....bimbang!!!kalut!!pastu aku ngn fifi duk bOrak2 sambil pk2...alih2 terdetik kat hati bimbang ader Orang masOk umah..terus kami nengOk duit umah...ya ALLAH....semua duit hilang...jadi betOl la ader Orang masOk dan curi duit..tapi sape?????adOiiii.........duit depOsit budak baru bayar 110 hengget.....duit maintainance 60 hengget 50 sen...tapi yg 50 sen tak diambilnyer.......depOsit yg dekat niza tak sure braper sebab ader 100 hengget jerk...tu pOn sebab sorOk2 bawah kain......sedih!!takut!!geram!!memasing tak tau nak buat cam ner..sape la punyer kerje..Orang luar atau Orang umah sendirik..nak tuduh2 bimbang takut masam muka nnti...lagipOn bebudak umah Ok2 jer setakat ni walaupOn ader la yg ragu2 ckit...sebelOm2 ni tak pernah jadi cenggini..........bimbang lau Orang luar cam ner dia masOk..pintu tak der plak kene kOpek ker rOsak ke aper...uishhhh.....peliknyer nape lap tOp tak dicuri sebab bebetOl depan pintu...aishhhhhhh.......YA ALLAH..selamatkanlah hambaMU ini dari segala permasalahan ini...mudahkanlah urusan kami dan permudahkanlah kami dalam menangani masalah ini supaya tiada syakwasangka diantara kami penghuni rumah...YA ALLAH..kami bermOhOn dan berserah padaMU...semOga sipencuri insaf dan memOhOn kemaafan dari kami........YA ALLAH..pdaMU jua kami bermohOn......amin........


**takut nk tuduh sape2..takut terasa hati dan masam muka...tak sOnOk cenggitu...mintak2 cepat la hal ni settle.....


No comments:

Post a Comment