Monday 13 February 2012

budi bahasa budaya kita

salam...

mlm ni baru sempat nk bukak blOg..pastu nk cOret-cOret ckit ape yg aku buat di kampOng...tenet plak lelembat cam kekura patah kekaki...hahhahahha......hari tu aku g la buat check HIV......aku tak buat kat kampOng tapi buat kampOng sebelah..ala jejiran jerk.....dah janji nak buat kOl 2...sO cun2 kOl 2 dah ader kat klinik....tapi biase la....dah tau sgt...gOment kan...mase tu tak der pOn lagik staff dia...sO aku g la kaunter kat depan....ader sOrang baru masOk...sO tnye la nak buat itu ini...tapi alahai muke ketat bebetOl..lelaki!!!tak dapt semalam kOt...ahaksss!!!ngeeeeeeeeeeeee.........pastu dia suh la isi bOrang...aku ngn en Qaseh pOn isi la.....dah isi tu bagi kat dia...bOle dia buat muke suh tunggu dulu..nnti dia panggil..ala cakap la elOk2....aku pOn tunggu la.....name en Qaseh dia panggil...pastu dia suh tunggu lagik...pastu name aku plak...bOle dia tnyer aku nape tak buat kat kampOng aku???aku cakap ntah..saje...hari tu dah cakap nak buat cini....aku tnyer la dia balik bOleh je kan buat kat sini???dia buat kerek aku pOn buat kerak nasik la.....hahhah..aku nyampah la lau berlagak tahap cipan nih.....kO kat depan tuh pOn gred brape jer ntah...oOOpss!!!terlebih suda..ye la..ngn tak senyumnyer..bg panduan pOn tak clear..alahai...tu satu hal......pastu dia suh aku g kat makmal...aku pOn tergedek2 g la makmal..mase tuh pesakit tak der...cume ader nurse jer 2 Orang..siap duk cakap2 sal mimpi kene marah la..kene tampar kat suami la..aku ikOt gelak jer...dia tengOk aku bOle buat bodO jer...dah lame ckit dia mintak borang ngn aku..sO aku bg la....pastu dia bg cam buku ngn pen letak depan aku....tapi dia tak cakap pe2 pOn...aku buat bodO je lah.....alih2 datang nurse sOrang lagik cakap suh tulis buku tuh..alahai mak nenek nih..awal2 tak cakap...pastu cibOk aku nak tulis dia plak cibOk nk amik darah..ala ckit jer..tekan ngn jarum kat jari....tapi sakit giler...lebam sampai malam..sebelOm ni aku dah acap kali buat cenggitu tapi tk pernh jadik cam tuh...aisehhh......pastu aku sambOng la tulis lagi.....dia tinggal aku bebOdO cengitu jerk kat citu....selang bape minit ntah...dia kuar dia letak sampul surat kat aku...pastu cakap dah siap tulis letak jerk atas meja....aku dah sesiap semua aku tunggu la kat citu....aikk..pelik...mane dia pergi?????dah lame sgt aku tnyer la kebetOlan dOk tor kat citu sye nak buat ape lagik ni???..dh siap ker???dOkter cakap dh siap g kat kaunter depan....gilerrrrrrrrrrrrr....memang gile...sepatutnyer bgtau la....apekesengal sgt la......ni ker cara2 buat keje....dah sampai kat depan kaunter tunggu surat en Qaseh plak.aku bgtau la ape jadik kat dalam...en Qaseh cakap dia pOn same..ckit pOn tk nak senyum..cakap pOn cenggitu jer...aku dh bebel2...en Qaseh cakap sbar...hurmm..tu je la en Qaseh tau......dah dapat dia pesan jgn bukak...aku cakap aku dh hampir terbukak dh surat tuh....awal2 tak bgtau..bengang betOl aku ngn diaOrang punyer service..memang kerek gegiler....ingat pakai unifOrm bagussssssss sgt kOt...ape salah lau senyum...layan Orang lek lOk..bukan kuar duit pOn...aisehhhh...geram aku........

1 comment: