Thursday 16 February 2012

selesai suda...

salam pagi khamis yg mendamaikan....

hari ahad aku dah nak balik..malasnyer....balik kampOn kali ni memang betOl2 cibOk..sampai tak sempat pOn nak main masak2...huhuhuhu......semalam aku tidO umah akak aku sebelOm berangkat ke wisma negeri...aku interview kat situ......ambOi bukan main semangat lagik.....awal2 lagik dah bertOlak...jalan pOn tak sesak sgt....sampai awal giler.....kOl 7.01 am dah tercOngOk depan  pagar....Orang tk der pOn lagik..hihihihi..semangat!!!mak ayah aku temankan aku....alahai cam bebudak lagik rase..hihiihi....pastu tunggu kat kat luar pagar dalam kOl 7.15 aku ajak mak ayah masuk..sO daftarla name kat guard...naik kat atas..tingkat 7 aku kene interview.....makkk   aihhhh..gelap lagik...tk der Orang pOn lagik......hihiihihi.....dalam nak tunggu tuh aku dah rase sebu perOt..cam2 dah....rase nk kuar semua isi perOt ni....tkut..gugup..semua ader rase..tk bOle dah nak buat selamber badak jerk....aku g la tOilet........kuar dari tOilet aku tengOk ayah aku cakap dengan sOrang p.cik nih..siap dia susun2 lagik sijil2 dalam fail aku....eh??sape plak nih...Owhhh..ghupe2nyer dia tuh Orang yg incharge untOk interview hari ni...sO aku g la daftar ngn dia.....awal giler aku datang jadik aku calOn nO satu..diulangi calOn nO 1...ngeeeeeeeeeeeee.....takutttttttttttttt........pastu datang  sOrang pOmpuan...umOr dia 34 taun..eceh..eceh..tau jerk kan..ye la aku tengOk ic dia...ngeh..ngeh...dia dari kastam putrajaya....nk interviw KPSL...tapi mak aihhh sOmbOng ckit..mentang2 pakai unifrOrm kOt....lantak ahh..aku dah duduk kat kerusi bilik temuduga...pastu datang calOn yg ketiga pOn pakai uniofrOm jugak...aisehhh...Orang2 dia jerk semua...alahai..aku makin kecut nih.......hari ni calOn hnyer 16 Orang jerk.......aku jerk yg mak ngn ayah teman..hihihih...yg lain2 semua datang sendirik....rase cm muda plak biler orang panggil aku adik..hahhahahahahahahaha.........pastu penilai pertama datang......lelaki!!nampak muka cam baik..senyum jerk....dalm kOl 8 lebih datang penilai kedua..maik aihhh.....datin!!!!same ngn aku..tapi aku datin celOp la...ni datin bebetOl punyer..tarak tipu wOoooo........muke tak senyum sgt...uishhh...aku kecut!!!!

pak cik yg jage tuh suruh aku masOk biler loceng bunyik..pastu kene bagik salam pas ketOk pintu.....aduiiishhh...makin aku kecut......aku rase terasing jerk..ye la..diaorang cakap same2 diaorang jerk...aku ni pakai baju kurng jerk..diaOrang segak ngn uniform...sOb..seb..sOb..seb....siap diaOrang cakap kat aku calOn pertama rileksss jerk nampak...hhahhahaha...tak tau dalam hati aku ni kecuttttttttttttttttttt!!!!bile lOceng berbunyi aku pOn masOk..akak2 tuh siap cakap mOlek2 dik..hihiih....masOk jerk.terus bagi fail dan dia suh duduk....aku pOn duduk la.....aku ingat ker cam interview2 lain....kene cakap sal diri..pengalaman kerje...tapi ni tak....datin tuh aku duduk jer terus asak aku ngn sOklan2....tyer nape aku nak tukar dari sini ke sini...tnyer ape ciri2 ader pada aku yg membolehkan aku dilantik....aku pOn puji diri sendirik la..hahhaha....pastu yg laki2 tuh tnyer aku plak ape tema hari  kastam  harik tuh...gluppp...aku mintak maaf tak ingat...hahhahah...pastu dia tnyer jenis2 cukai...yg aku tau..cukai jualan....cukai perkhidmatan..duti eksais...yg duti impOrt ekspOrt tuh dalam kete baru aku ingat...hhahahhaha....pastu dia tnyer visi kastam...dengan bangga aku jawab..kahkahkahkah..ye la aku dah awal2  lagik hafal.....satu sOklan aku tak bOle jawb ngn laki2 tuh...pastu datin tuh plak sOal aku....maksud kualiti......aku pOn cakap la nk aplikasi keje kat Opis..dia cakap Ok..aku cakap la kat Opis keje byk..jadi dah siap tengOk betOl tak..jgn tengOk pada kuantiti....tengok pada kualiti...jgan bagik silap..kene ikot ape yg ditetapkan..lebih kurang cenggitu la aku jawb...tapi datin  tuh tak puas hati..tnye aku lagi...aku dah garuk2 leher dah..hahahhahaha......alih2 datin tuh cakap....keje tuh mengikut spesifikasi yg ditetapkan..mak aihhhh.......nk cakap dah cam tuh..tapi tak terkeluar ha...hahhahahaha.......datin cakap la kalu kejer tuh ader ciri2 dia sO kene ikOt semua la...datin tuh sOund baik punyer cakap sOklan simple cam ni ramai yg tk bOle jwb..padahal tetiap hari duk buat keje...aku sengih kerang busuk jerk..kahkahkahkah...tapi geram jugak sebab jawapan aku tuh hampir2 la cume mayb bukan dalam definisi yg betOl kot....pastu siap........aku kuar mak ayah aku ader kat luar..ape lagik...jOm balekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk......dah buat yg terbaek.....kebarangkalian dapat tuh susah sebab ramai yg KPSL...aku tak mengharap pOn....saje g uji nasib..hahhahhahaha.........

tata!!

No comments:

Post a Comment