Friday 10 August 2012

cendOl ker ni???

salam.....

update jap..tetibe datang mOOd rajin...sO menarilah jejari menekan keybOard dengan lemah gemalai ala2 lenggokan si ayu..eceh.eceh....padahal jari pOn terketar2 sejOkkk sihhhh!!!!huhuhuhuhu.....

alkisahnyer bermula....suatu petang yg indah...nyaman tak terkira...dengan udara yg diselubungi bau2an....*bukan bau ketiak wOkeh* bau arOma pelbagai jenis makanan menggamit selera..mengghairahkan diri untOk melaburkan duit...hihihihihihhii......sOnOk nengOk2 pelbagai ragam manusia di bazar ramadhan depan Opis aku nih..sOnOk diaOrang membeli erkkk????lagi2 la semalam dapat duit raye..ngehh..ngehhh..ngehhh...........

salah seOrang manusia diantara manusia manusia itu adalah seOrang yg dikenali...sibulat lagik membulatkan..*akulah tu..waaaaaaaaaa*.hahhahhaah...tergedek2 aku mencari sesuap nasi demi memenuhi tuntutan peyOt yg semakin mengembOng dek selalu diet telah dinyahkan dari kamus idOp..ewahhh!!!!kerakusan mula melanda dalam diri aku ni...fikir2 ape nak dirembat dari banyak2 yg terhidang di depan mata...ayam???murtabak??pOtatO???uncle bOb???namun....hampa!!!masakan sendirik jugak best!!!*macam la aku pandai masak sgt..huhuhuuh*tapi dek kerana pening kepala dan kepanasan kemalasan melebihi segala2ya..ayam madu instanbul  aku nampak mencuit2 hatiku..mengenyit mata padaku mintak perhatian...*terkezutt aku lau bebetOl ayam tuh cenggitu..mau tak lalu aku makan..hahaha* maka pantas dan tangkas aku rembat seketOl peha ayam madu instanbul..maka bOle la aku feelling2 berbuka di instanbul..wawwawawa..kelasss kO nek jahhh...lelebih plak feellingnyer.....

dah dapat peha ayam menggiurkan maka aku jenjalan lagik..mengOrak langkah menuju ke destinasi yg tak kupasti akan perhentiannya...eceh..eceh.....*mcm pelarian plak..*aku pOn mula mengecilkan selera supaya tiada pembaziran akan berlaku kelak...*jgn ikOt perangai syaitan laknat*aku pilih untOk membeli nasi kerabu bersulamkan telOr masin dan disepit dengan sOlOk lada yang tidak kurang umpphhhnyer...wala....sedap la jugak biler aku makan dengan ayam madu..feelling duk kelantan + instanbul gituksss!!!...hahahahhhahaha......biler dah tak der yg mengghairahkan aku lagik  pantas aku cabooootttt.....tapi alaaaapakkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!

teringin air plak..huhuhuhuhu...rase nak minum air cendOl jerk....alahai...ngah2 haus panas gini terbayang2 akan kesejukan cendOl bersantan pekat mengalir jerk di kerOngkOngku yg rakus ini.......aduhai..dengan lemah yg belum lOnglai aku menapak ke kedai cendOl....puas kuamati manakah satu pilihan hati..si penjual yg machO atau sipenjual yg manis ayu....alih2 menapak ke gerai si penjual pasangan serasi mungkin....pantas satu cendOl aku mintak....dalam bungkOsan.....

duit ku hulur berbalas cendOl sebungkOs...2 hengget sebungkOs  wOkeh..bOle la....terasa2 dah keenakkan cendOl dikala berbuka nanti..waduh.....tak tahan aku tak tahan..ewahhhh!!

sO bilermaner waktu berbuka telah masOk maka dengan rakus aku hirup cendOl..tapi malangyer maner cendOl??maner??saper amik cendOl aku sampai tinggal air gula melaka tu jer??maner?????intai2 kOt terbuang dalam tOng..intai2 kOt jug bOcOr...*mengarut*....ker memang cendOl trend baru cenggini guna gula melaka jer???*dh lama tk minum cendOl*pada firasat aku yg tak berapa nak mahir akibat tak habis menuntut ilmu ni mengatakan cendOl aku hanyalah air gula melaka tuh jer.....huwaaaaaaaaaaa...*sedih*alih2 minum je la air gula melaka tuh jerk...sedap pekat manis tapi lau ader cendOl lagik sedap....aku minum segelas jerk..pastu buang..mase aku buang tuh aku nengOk ader la habuk2 cendOl yg tak brape nak ader..aduhai...............cian aku....mungkin trend baru cendOl jual cenggitu kOt..ahakssss!!!tapi pelik aku...tak kan dia lupe nak letak cendOl kOt???tapi nasi kerabu ngn peha ayam mengghairahkan bebetOl sedap...hihihihi..murah pOn murah...nasi kerabu 3 hengget 50 sen dan peha ayam 4 hengget..burrpppp..alhamdulillah.....rezki dikala itu...........hari ni nak g carik cendOl lain plak...hihihiihi......


#pagik tadik semput lagik...risau aku....en Qaseh lagik la...tapi insyaallah sye Okeh2 jerk..ngeeeeeeeeee#

No comments:

Post a Comment