Wednesday 8 August 2012

umah MIL

2nd day
######

ni sambungan aku berhujung minggu di umah MIL aku....aku kirenyer tidO semalaman je la..hiihihihi...mase balik dari umah MIL aku singgah jap kat kubur arwah abah en Qaseh...kali ke dua aku menziarahi kubur seumur idOp aku...first time mase aku melawat kubur atOk aku kat mersing...tu pOn dah lame..walaupOn umah aku bebetOl depan kubur tapi tak ader kubur sedara mara aku nak gi melawat..*padahal bOle jer g pOn kan???*hihhii....ni biler pergi ngn en Qaseh aku rasa sayu sgt..sedih plak bile mengaminkan dOa en Qaseh..tetiber rase sebak jerk..ntah...sedihnyer biler kehilangan  org yg kite syg....aku nengOk pOn mate en Qaseh memerah..lagi aku terdiam....:(

pas tu aku ngn en Qaseh terus gerak balik..dalam perjalanan tuh byk tempat yakni bazar ramadhan yg kami singgah..kat pasir puteh..kat melOr...kat permaisuri dan ader 2 3 tempat lagik aku luper..huhuhuhu...serba sedikit aku beli makanan untOk berbuka...dalam kete plak penuh barang..ngn durian,tembikai dan buah salak...tOk wan yg bagik...time kasih!!!pening kepala kuat sgt bau durian...hahahahah....mase kat melOr aku beli ayam madu 5 hengget besar puas hati,nasi beriani ayam berempah besar dan sedap 3 hengget berbalOi2...aku beli jala emas dan buah tanjung...lau duk lelama situ mau satu bazar tuh aku beli..dah la sedap..murah plak tuh...

sejak kawen ngn en Qaseh ni cam2 benda baru dia ajar..aku tak pernah makan jala emas..ingatkan cam rOti jala..sOmbong tak nak makan..alih2 bile en Qaseh suapkan..makk aihhh..sedap la pulOkksss..sampai tak cukOp aku..nnti nak beli lagik lah...singgah umah family aku jap pastu terus balik kuantan...dalam kOl 1 pagik sampai umah.....esOk tuh en Qaseh tapaukan telOr bungkOs untOk aku..terharu saye...ngeeeeeeeeee~~syg kamO ketat2.....





*hati tersentuh.....naper???????


1 comment:

  1. sob sob... bestnyer weekend die... semoga kekal bahagia selalu.. :)

    ReplyDelete