Thursday 30 August 2012

kisah di klinik

salam...

brupppp...kenyang..alhamdulillah.......selepas melahap di tahap normal nasik ngn tOm yam..ala2 isteri mithali gituk bawak bekal air tangan sendiri..*geli*......

nak citer skit nih...aku ni dah lame bebenOr la...ckit2 sakit perOt..skit2 sakit perOt...tapi jenis malas nak ke spital..ke klinik...bukan ape...dah agak buang mase ke sana..menunggunyer berjam2 tapi jumpe dOkter tak sampai 5 minit pOn..tu yg malas bebenOr nak ke sana....tapi disebabkan sakit ni dah berlarutan...*bukan cery2 bery2* terpaksalah aku melangkah lOnglai ke klinik..huhuhuhu...* tu pOn lepas akak telefOn cakap kawan dia ader cyst,,OMG..takut aku.....*


memula malu2 kucing nak ajak Opismate aku mintak ngantOkan....ye la...kOt2 sibOk ape bagaikan..tapi buat2 tak malu lah..hikhikhikhik....time kasih yerk pn zuraida..walaupOn dalam keadaan tak sihat yakni selesema tetap temankan sye sampai siap..time ksih bebnyk....

aku ngn eida gerak ke klinik dalam kOl 9 pagik pas mintak izin bagai ngn bOs..*ye la nnti carik aku tak pasal2 plak*dalm kOl 9.33 pagik aku ke kaunter pendaftaran...amik nOmbOr giliran...pastu tunggu jap untOk daftar plak....dah jenuh nunggu*lamenye..berak pOn sempat..ahaksss* bru la nOmbor aku dipanggil..pastu kene daftar kat triage kaunter plak....alahai...cm biase la..bnyk sgt prosesnyer...tu mls aku nak ke klinik.....dah siap semua tnyer aku sakit ape..aku pOn citer serba skit sO kene la scan kad aku plak untOk tunggu dOkter panggil...sO jenuh la menunggunyer..kekadang rase mls..nak balik jerk rase..tapi alang2 dah menyeluk pekasam kan..biar la makn licin*hahahh..ader ke cenggitu??* nak tak nak kene la tunggu....berjam2 jugak...dalam kOl 12 lebih baru la nOmbOr aku dipanggil..*bygkan dari kOl 9 pagik..uishhh....*.sO aku pOn masuk dalam bilik dOkter tuh...citer la serba sedikiit...sakit perOt...demam malam...kencing kerap...rase cam ketOl2 dalam perOt nih..cam2 aku citer la.....aku cakap la risau....takut ader cyst...*mintak dijauhkan lah*..cam2 aku citer...alih2 dOkter suh baring atas katil bukak kain..* bukak zip jerk pOn..sib baik dOkter pOmpuan..tapi india la...*jadinyer dOkter ni pOn tekan2 perOt aku...tekan skit je pOn..pastu siap...dOkter suh aku buat ujian air kencing...takut ader kuman yakni air kencing kOtor....

sebelOm tu aku cakap aku risau sal cyst.*terlebih risau bile orang sebut hal tuh*..jadi nak scan...lawaknyer dOkter tuh cakap scan dah rosak 6 bulan jadi tak dapat la aku nak scan..nnti datang balik lau nak scan..tapi tak tau bile  ntah*ble plak cenggitu*..aku pOn ke makmal scan plak kad kat situ....*jenuh nak scan*pas kencing tak payah diteran2*hahahah* terus g scan balik kat dOkter tadik....lame jugak menunggunyer.....

tapi alhamdulillah la...dOketr cakap nOrmal semua...tapi tetap bagik 2 jenis ubat untOk sakit perOt dan tahan sakit....lau tak elOk dan masih sakit kene datang lagik 2minggu pas ni.......mintak2 semua selamat.....dekat kOl 1 jugak settle semuanyer.....ha.sebelOm aku luper nak citer kejadian mintak time sleep

aku :  tumpg tnyer nak mintak time sleep kat ner??
nurse: ha kat sini la..mintak untuk saper??
aku: untuk saye la..
nurse: mintak untuk diri sendirik?bg kad...sye bg sampai kol 1 jer tau sebab kol 1 dah waktu rehat
aku: ok jer
nurse: bilik maner rawatan tadi??
aku: bilik 4.
nurse: dokter maner??
aku: ntah..yg duk sebelah depan
nurse: yg putih sgt ke putih biasa??
blurrrrr....putih ker??22 india*dalam hti aku la*
aku: putih cam ner?tk paham..
nurse: ye la 22 india dOkter kat dalam tuh kan..yg putih sgt ker yg putih biase??
aku: ntah..tapi yg depan*nurse tuh pun india jugak..hahahah..putih tu hitam ker mksdnyer..hhahahah*
nurse: yg pakai punjabi ker??
aku: bukan..rasenyer bju cokelat tadi..
nurse: Ok...

hahahah...rase nk tergelak guling2 rase..bOle plak dikate cenggitu..aku pOn blurrr...ye la...ader plak putih biase ker putih sgt...kihkihkihkih..padahal dia pOn same gak.....pastu g kaunter amik ubat terus balik pas dapat 2 jenis ubat......

time kasih ida............................


@abg jgn risau2 lagik yerk...:)nnti kite g scan kat swasta jer la.....

No comments:

Post a Comment