Wednesday 29 August 2012

citer sebelOm raya lagi..

salam....

nak menulis rse mlas..sebabnyer gambO2 tak dapat nak diuplOad..jadiknyer menurun la ckit moOd nak menghapdate blOg.....kesakitan yg aku alami betOl2 merunsingkan diri...mintak2 dijauhkan dari segala masalah......aku nak sambOng citer raya..alah..semua masih dalam mOOd beraya lagik...hihihihihihi.....

sebelOm balik kampOng aku..aku tidO semalaman di umah sewa en Qaseh..mujurla en Qaseh sewa berdua ngn adik dia jerk..sO bebas la ckit aku..plak tu paginyer adik dia nak tumpang kawan untOk balik kelantan....aku dah letih + penat berdengkur je la kejenyer....huhuhuu....bangun2 dah dekat kOl 10 lebih..janjinyer en Qaseh g keje jap jerk..nak bertOlak kOl 10 tapi ni dah lwat..alahai...janji melayu..*salahkan melayu plak*

balik2 jerk dari keje en Qaseh bagik aku bOtOl pOtatO..ala aku memang suke benda alah ni..rajin plak en Qaseh belikan untOk aku*gembira*..tapi ghupe2nyer dalam tabung tuh ader duit hasil jualan puding dan sOya sepanjang bulan pOse..hahahhahahaha....*perasan aku*en Qaeh mintak aku kirakan sambil semak betOl tak ngn buku en Qaseh..jenuh la mengira....alhamdulillah...dapat la untOng...bOle aku beli baju raya lagiksss.ahaksss!!!semua sekali aku kira dalam 5 ratus lebih...tOlak mOdal 2 ratus 3O hengget lebih...alhamdulillah dapat untOng hampir 3 ratus jugak..eceeh..eceh,...best plak.*aku yg terlebih xcitednyer*

dah selesai kire2 semua terus buat air sOya plak*aku dh amik gambO dari awal hingga siap..tapi apakan daya tk bOle uplOad la plak....menci*en Qaseh buatkan 1/2 kilO sOya untOk aku bwk balik kampOng..huhuhuhu....sambil2 aku tOlOng...cerewet jugak nak buat...kene bebetOl sampai tak der hampas dia....brape kali aku nengOk en Qaseh tapis..adOii.......dah sesiap tuh terus kemas2 bertOlak ke kampung halamanku yg tercinta.ewahhhh....dalam perjalanan beli daging cadangnyer nak berbuka ngn sup dan telOr bungkOs.......

Oleh krana bnyk destinasi yg disinggah maka lambatla sampai kat kampung..sampai2 jerk jenuh la masak..berperang didapur..sambil2 mulut becOk bercerita..huhuhuhuhu.....nak dijadikan cerita daging tak sempat nak lembut bebetOl azan dah berkumandang..huhuhuhu......plak tu aku kerahkan en Qaseh buatkan telur bungkus....lawaknyer dek kerana kalut jadik telur bungkus terbang..hahahahahah...*masa nk telangkupkan telur en Qaseh kena kuali*..tapi pepepOn dapat berbuka dengan berselera...sahur paginyer en Qaseh buatkan telur bungkos lagik.ganti yg tak jadik mase berbuka......cantek..sedap...selamat..ahaksss!!time aksih abg..........

No comments:

Post a Comment