Tuesday 7 August 2012

hujung minggu di umah MIL

1st day
######
dah pepuas aku krOhhh krOhhh yakni tido sambil diulit mimpi..eceh..eceh..*ye la dah sampai kOl 4 pagik..letih!!*..bangun2 jerk MIL aku tk der..tinggal adik2 ipar jerk..ghupe2nyer awal2 agik MIL aku keluar..ntah g maner tak tau...carik barang kOt...aku plak siap2 ajak en Qaseh carik barang jugak sO kiteOrng ke wakaf che yeh....kebetOlan mak sedara en Qaseh ader berniaga kat situ..aku pOn membOrOng la..habes seratus hengget..cam2 aku beli untOk mak ayah...dan yg penting dOdOl kegemaran ayah....:)......pas tu disebabkan sesaknyer ya ampun jalan aku ajak en Qaseh balik..penat wehh...aku tak pe la diberikan cuti untOk berpuasa...kesian en Qaseh..dah la panas terik...alih2 kembali ke umah je la..lagik best..tak payah sesak2 berpanas bagai..kat umah plak borak2 jap pastu aku tnyer MIL nak masak ape??sOnOk bilermaner MIL cakap tak der ape..buat sambal udang petai jerk...aku tak tOlOng ape2pOn sebab aku ke umah tOk wan plak..ahhahaha..pandai aku kan???cabut dulu sebelOm MIL suh masak...hahahhahahha...

hari tuh aku ngn en Qaseh berbuka kat umah tOk wan...aku sOnOk giler kat sana..tOk wan ngn che baik bebenOr..ayah ngah ngn cik nah sekeluarga pOn best gegiler....sOnok ngan anak2 cik nah yg kecik2 agik...best!!pastu ayah ngah belikan etOt salai..alahai...aku ni bukan leh sgt makan makanan laut nih..etOt salai ngn kerang rebus..sedap!!tapi terpksa tahan  diri makan takut demam dan selsema lagik...mase makan etOt aku tk pandai nak kOpek ngn tangan..sakan kene gelak..ghupe2nyer kene bukak ngn hujung gigi..hahahahah..alih2 tak makan aku...huhuhuhuhu....macm2 makan asam gupal,kerang rebus,tembikai,dan yg wajib murtabak kesukaan..sedap sgt2...minum plak air tebu..sepanjang pOse aku elak minum air tebu takut batuk2 dan lelah tapi hari tu bantai jerk sebab sOnOk sgt...hahhaahha..tapai pOn aku dapat makan jugak..kirenyer kat sana mewah kuih..huhuhuhu.....

pas berbuka tuh terus balik umah MIL...dah rase tak selesa sebab batOk dan sakit dada....balik jerk sesiap bOrak2 jap terus masuk tidO...en Qaseh pOn penat lagik aku nengOk.....tetiber ngah best2 tidO aku rasa cam batu hempap jantung aku nih..YA ALLAH susah bebenor nak bernafas...hantu ke ape ni???plak tuh dah bunyi2 dah biler nak bernafas..sesak sgt...cuit2 en Qaseh tak bangun2 pOn...tidO mati!!tak  tahan sgt aku terpkasa bangun dan duduk sambil cuba carik udara segar..eceh..eceh...tak bOleh jugak..semput ngn batuk2..adOii....seksanya ALLAH jerk tau....aku pOn ketuk2 tampar2 peha en Qaseh...cakap tak bOle nak nafas..adOii..lelah la plak!!!en Qaseh terkejut bingkas bangun urut2 tapi tk jalan jugak..tak lega jugak..dek kerana kalut en Qaseh amik lOsyen Yusmira terus sapu badan aku nih..makk aihhh..panas pedih2 rase kulitku yg tak brape mulus nih..ahakssss!!!ntah brape kilO la en Qaseh sapu losyen tuh..tapi alhamdulillah lega rase sebab panas..badan pOn dah peluh2..batuk tk kurang jugak tapi dah lega bOle bernafas lek lOk walaupOn bunyi2.....nengOk2 jak kOl 2 pagik...huhuhuhuhuh.........smbOng tido kOl 4 lebih dalam kemalasan bangun sahur...

bangun sahur plak terus kejut en Qaseh temankan masak...tapi tak masak pOn panaskan lauk jer..hahaha..bagus punyer menantu kan???kihkihkih..lagipOn lauk bnyk lagik yg sahur nyer brape kerat jer pOn....MIL plak tak sihat sgt..aku pas en Qaseh makan sesiap basuh bagai terus mitak izin naik tidO*ala2 mithali gitukkssss*..sib baik MIL tau aku tak sihat.....huhuhhuhuhu..same2 la aku ngn MIL tak sihat.tu MIL suh aku rehat2....time kasih mama!!!!masOk bilik terus tidO..penat!!letih!!sakit lagik!!

**tk best gambO2 dalam telfOn en Qaseh..kamera plak rOsak...tak bergambO la entri aku sekrang..huhuhuhuh

No comments:

Post a Comment