Monday 27 August 2012

citer sebelOm raya

salam....

dah lame hampir seminggu nak meghapdatekan blOg ni..almaklOm ler sebOk*sibOk la sgt*.....apepOn selamat hari raya aku ucapkan kepada semua......*walaupOn dah raye ke 9 bru nak wish..huhuhuhuhu....cam  aku kate.kekangan mase..ngeh..ngeh..ngeh....*

ha nak citer sikit nih..hari tuh aku terpaksa balik awal..plannyer nak balik hari jumaat ( 17/08/2012)...tapi diawalkan..aku balik hari khamis (16/08/2012) mintak half day..nasib la bOs bagik..lau tak terpaksa ler amik cuti....nak dijadikan citernyer bas aku kOl 2.35 petang...mintak tOlOng en SS a.k.a pOk sedara hantarkan ke sentral...sambil ditemani mak sedara..ahakssss!!!(k.syah)...aku ni kalut + gabra + risau + kacau bilau + semua ader la..ye la..first time nak naik bas ni..*kOnon*hikhikhikhik..bas tranasiOnal...naik plak tengahari nih....dulu pernah naik sekali yg 2 tingkat...umi niza yg ngantOrkan..aku ni lau bab2 benda baru ni..runsing....gabar tahap cipan dah....tak tau nak kate..mula la nak terkucil terberak semua ada..ahaksss!!mase en SS dan k.syah ngantOkan aku tuh bas dah ader sO tak de la lame sgt nunggunyer.......tepat kOl 2.35 petang bas gerak ke pekeliling..tapi mak aihhhh..jemmmm giler...nak sapu ngn rOti lupe beli..kuikukuikui...dalam kOl 4.30 baru sampai pekeliling...adOiiii...penat!!!pastu kat pekeliling menunggu Orang naik la plak...yg geramnyer ader seat kOsOng jadik driver tunggu kOt2 ader Orang nak naik....terpaksa la kene tunggu sampai bas penuh....*geram*..dalam kOl 5 gerak ke kuantan.............aku ape lagi..tidO je la...dah la duk sebelah mamat....sib baik mamat ni tak brape encem jadik tak de la segan...*miang!!!!!hhuuhuhu*tapi aku respek tahap tenuk ngn mamat nih..dia selesema tapi idaknyer di buang hingus bingus tuh cenggitu jer...*cam kat tmpat Opis aku nih*dia buang slOw2 gituk hingus bingus dia tuh..sOpan!!!walaupOn tak encem tapi berbudi bahasa..eceh..eceh....


bas berenti kat temerlOh tak silap aku untOk bukak pOse..mase tuh dah kOl 7 petang......sesiap bukak pOse gerak dlam kOl 8 malam.....dah driver cakap sesiang lagik berenti dalam 45 minti je kot..tapi ader jugak yg degil melambatkan2 kan mase...aduhhhh......aku sampai kat terminal dalam kOl 9 lebih....mak aikkkkkk..jem giler mase nak masOk bandar...nak ke terminal dari simpang pOn amik mase padahal bape saat jerk bOle sampai..lagi2 la dekat ngn terminal penuh  ngn kanOpi2 tempat jualan sedang berlangsung....aku pe lagik ajak en Qaseh serbu kat situ..perOt lapar biarkn dulu..huhuhuhuhuh....rOnda2 beli baju kat ayah,kOpiah kat ayah ngn en Qaseh..pastu beli baju untOk aku jugak...nengOk jam dah dekat kOl 12....baru  terasa perOt pedih2,..aduh!!!!gerak balik umah en Qaseh..kOnOn2 nak singgah la kat kedai tepi2 jalan nak makan tapi semua dah tutup..alih2 balik umah ngn perot kosOng sambil muncung itik panjang sedepa..marahkan en Qaseh padahal aku yg tk sedar masa  duk shOpping......siap2 mandi nengOk en Qaseh masakkan nasik...hihihihihihihihhihihihi.....makan la berlaukkan ikan pari petai bakar yg en Qaseh tapaukan untuk aku...*terharu saye*pastu terus tidoooooOOO.........time kasih abg..........................

No comments:

Post a Comment