Tuesday 8 November 2011

jOlOk!!!

malam ni tidO lewat ckit...main tenet ahh..masOk bilik..kunci...malam ni adik bOngsu tidO sekali ngn aku..jadi terpaksa la aku tutup lampu walaupOn tak selesa sgt..lau tidO sensOrang aku bukak lampu....aku alah ckit...penakut pOn yer...susah bernafas pOn yerk...kihkihkihkih.....mak ngn ayah aku plak kat luar nengOk citer p.ramlee...mengimbau kenangan dulu2 diaOrang kOt..kihkihkih....adik bOngsu aku plak dah berdengkur kat tepi..lau aku kentOt pOn mayb tak sedar dah...hahahahah..jahat!!!lau gempa bumi pOn..sah2..tak bangunnyer..memang liat ahh..hantu tidO!!!nak gayut ngn en Qaseh plak...sibuk g rayer..tak balik2 lagik....nak suh aku tunggu dia..malas ah..lewat2 ni susah nak gayut..nanti kene cakap slOw2...cam dalam kelambu..bukan per..nanti ayah aku sOund baeekkkkk punyer!!hihihihihi.....adik plak tidO tepi..selalu dia tidO ngn akak dia sOrang lagi..tapi yang tu kene kuarantinkan..sebab campak!!adOi..dengar2 bOle berjangkit..aisehh!!!sebenarnyer diaOrng ni dah seminggu demam..baru baik demam la ni..alih2 kuar campak....yang kene nyer adik aku yang bOOOlat tuh..hihihihih...aku balik terkejut tengOk dia makin bulat..demam2 pOn berselera...hihihih....mau tak bulatnyer...sO petang tadik aku pOn panjat la pOkOk kelapa...eh..eh..bukan...aku jOlOk buah tuh....aku panjat  pagar kubOr.pastu aku berdiri la atas pagar tuh sambil jOlOk buah kelapa..kebetulan pOkOk betOl2 tepi pagar..ayah aku memang tanam kat situ....aku jOlOk punyer jOlOk dapat la 2 bijik...dah belah air ciput jer..tapi isi best wOOO...mula2 jOlOk tuh aku pakai kain batik...aiseh nih tak bOle jadik....terlucut kan parah..malu seh!!!tukar suar simpOl rambOt baru best nak memanjat nih..baru machOO....hahahhaah....adik aku tunggu kat bawah..dia tak bOle naik..jatuh nanti kang tak pasal2 aku kene angkat..dah la berat wOOo...alhamdulillah dapat 2 bijik....nak jOlOk lagi galah dah patah..adOiyaaa........menjerit la aku panggil adik lelaki aku....dia datang bOle dia suh aku panjat dulu..ape la...seriau katanyer...gayat,..hihihihi.....aku jugak jadik anak lelaki ayah...hahahhaha...alih2 aku suh jugak adik aku jOlOk..dapt la 4 bijik....dia terpaksa la sebab aku tak larat dah....dah dapt tuh aku g belah amik air..dapat la suku baldi air kelapa muda untOk adik aku mandi..ayah cakap lau campak kene mandi air kelapa..tu yang aku beria2 jOlOk buah tuh..lau tak..tak der maknernyer...sian si bOOlat.....harap2 tak berjangkitla sebab adik2 yang lain sibuk ngn exam nih...aku dOakan kalian berjaya...gOOd Luck!!!

No comments:

Post a Comment