Wednesday 23 November 2011

semalam di pasar

semalam pergi pasar depan Opis...banyak berbelanja...beli lauk pauk untOk bekalan setahun..kihkihkihkih..untOk en Qaseh yang nak datang jumaat nih...sye sOnOk sesgt2..hihihihi....miang!!!macam2 aku beli sampai lenguh tangan ni....en Qaseh mintak masakkan asam pedas ikan pari...aisehhh!!!jenuh la aku...nak carik daun kesOm..bunge kantan...benda alah tu semua tak pakai kat umah sewa...waima kat kampOng..cOz ayah ngn mak alah...sO anak2 pOn ikOt jugak lerr......sO semalam aku pOn melilau la carik.....mula2 pergi beli ikan pari..kebiasaannyer aku tengOk ikan pari sekOr2......tak pOtOng2 lagik....ni tetiba aku tengOk dia dah pOtong...jadi kOmpius ckit...aku siap video call lagi kat en Qaseh nak kOmpemkan tOl tak tu ikan pari..hahahahahha......mase nak pilih tuh aku siap tnyer balik budak yang jual tuh....."ni ikan pari kan???" budak tuh angguk sambil senyum....perli lah tuh!!!lantak ahh..aku buat bOdo jer..kene amik pepatah....malu bertanya salah beli..kihkihkih..ader ker pepatah cenggitu???ahakss!!!pastu aku amik 2 keping isi ikan pari..rege dia 14 hengget 20 sen.....suh dia pOtOng terus..senang keje aku..hihihhihi..pemalas!!!pastu aku melilau la carik ayam...aku kan peberet ayam...buat stOk...amik 2 ketOl dada...rege dia 8 hengget..murah la..memang rege tuh jer tiap kali beli pOn..sebab ader skandal ngn si penjual ayam..wakakaka!!!lau en Qaseh bace majOk plak..!!!huhuhuhuhu.......ngah2 jejalan hujan plak renyai2....nasib tak kilat ribut semua bagai...aku takut ckit cenggitu.....lau kilat ribut aku lari balik jer...hahahhaah.......hujan renyai2 aku redah jer.....aku singgah beli udang ngn sOtOng...amik udang 15 ekOr dan sOtOng 6 ekOr....kene la bayO 13 hengget.........dah beli kene la bayO kan??????jejalan plak nak carik daum kesOm...aku tak tau cam ner bentOk dia..hahah...bau tuh tau la...aku kOnOn2 tnyer la adik yg jual tuh......"dik..dauk kesOm ader tak??".serius kOmpiden aku tnyer..buat2 tau la..hahahha......melilau2 budak tuh carik..dia pOn tak tau ghupernyer..hahahah...2 x 5 ngn aku nih......alih2 dia suh akak dia carik..jumpe la akhirnyer....aku pOn amik bunge kantan..yang ni en Qaseh dah bagitau cam ner ghuper dia...hahahhahahahha...pastu aku beli la benda2 lain...asam jawa......asam keping....cili kering.....biase aku gune cili bOh..tapi en Qaseh plak request suh guner cili kering..ikOt jer la........dah beli semua barang2 yang diperlukan...aku singgah beli ayam uncle bOb plak..dah naik rege 30 sen....dulu 5 hengget 50 sen..sekarang dah 5 hengget 80sen...rege disahkan naik selepas pembentangan bajet haritu..nasib la aku punyer peberet lau tak aku tak beli dah..........dah dapt semua aku balik.......letih..penat......tunggu jer la nnti jadik tak asam pedas ikan pari cinta suci aku nanti.....wakakakaka!!!!!!



** tujuan rege dibgtau untOk memudahkan pembeli...jadilah pengguna yang bijak!!!tetiba!!!!..

No comments:

Post a Comment