Tuesday 19 June 2012

dugaan & cabaran

salam...

aku nak bercerita ckit...sal delima membuat pilihan...terdetik hal ni bilemaner sorang mak cik cleaner menegur aku...yela lame tak nampak...cuti sebulan kan??hihihihi..lagipOn kawan baik aku jugak mengalami situasi yg same..aku???aku sendirik pernah melaluinya...tapi lame dulu lah...waktu aku memula kenal cinta..cewahh!!!!!

meh cini dedekat aku nak citer..nak buat fail pOn sistem Off lagik...fail segera dah siapkn cume ader la 2 3 bijik lagik....alkisahnyer cenggini...dulu2 aku ni payah nak berkawan ngn lelaki..ye la..anak ayah kan...ape2 ayah pantau..bukan cam bebudak sekrang....skOlah tak habis lagik dah gatai2 nak bercinta cintun...hikhikhikhikhik......mase memula masOk pOliteknik tak ader la cinta cintun lagik nih.....tapi masuk sem 4 aku dah naik miang..naik gatai..hahahahah..nOrmal la...makin membesar....kenal la sOrang mamat nih....machO sihhh!!!cinta pertama la ni...adik angkat yg kenalkan...baik...tersangat baik......tapi sempat knl dan memadu kasih tak lama....ewahhhhh!!! sekejap jerk...dalam setengah tahun gitu.......tetibe dia menghilangkan diri...aku jugak yg merana...nasib tak kandas belaja....kalau tak kesian mak ayah...disaat hati terluka kawan baik menghulurkan cinta...eceh..eceh...cam drama lak..cam nOvel pOn ader...huhuhuhu.....berkawan la aku..cube memupuk cinta.....alih2 biler cinta dah mula bercambah...kekasih lame datang memujuk rayu....adOiiii..bebetOl cam nOvel kan???so dalam delima la aku....tapi kedua - dua bukan jOdOh aku...memasing dah bahagia ngn isteri memasing dan dah ader anak pOn..hikhikhikhikhik...tapi aku tau cam maner rasa saat nak melalui detik2 tu....binggung..takut..cam2 rase......sebab tuh biler mak cik tuh citer sal anak dia aku senyum jer...terimbau saat dan detik yg aku lalui.....

hurmmm...hidup kan??cam2 cabaran dan dugaan....macam kawan aku nih...dia dah cOuple 7 tahun tapi mak pak we dia tak restu...sebab munasabah tak plak dibagitau...sO kawan aku ni memang baik giler..sanggup tunggu sampai 7 tahun..wOooo..lau kawen anak dah 5 kalau yg aktif..hihihihihi...nak dijadikan cerita plak...ader la lelaki budiman..kawan dia jugak....kawan lamer....tapi jumpe balik..tetiber meluahkan rase cinta dan sanggup masuk meminang bile2 mse jerk...tambahan plak pwe ni selalu putus cinta jadik tak mau pk lagi dah..nak terus kawin.....kawan aku dah buat keputusan nak terima tapi alih2 mak pwe dia dah bOle terima dia...adOiiii...dugaan yg hebat!!kesian kekadang aku nengOk kawan aku nih....sukar nak buat pilihan.....lagipOn lau kite dah dihina..dicaci mungkin payah untOk kite melupakan.........aku dOakan kawan aku nih buat pilihan yg terbaik.................

tu citer sal kawan aku..panjang plak entri nih..hihihihihi...cam mak cik tadik...anak dia pOmpuan.....keturunan iNdonesia....pwenyer Orang kitelah...cinta tak direstui sebab mak lelaki tak mau keturunan Indon...sebab ader yg kaki kikis....hurm......ntah la...dalam hidup ni setiap orang ader masalah yg tersendirik..pelbagai dugaan dan cabaran diterima tapi mungkin berlainan cara dan waktu....kesabaran amat penting...semoga semuanya berjalan lancar...dan semoga setiap orang bergembira dengan kehidupan masing2...........

2 comments:

  1. best baca citer achik...macam achik ade kat sebelah mis tgh bercerita jer.....rindu nyer lame xbercerita dgn achik....

    ReplyDelete
  2. hehehe..cini la tempat nk citer ape2..hihihi..niza,syida,wan pon ader blOg diaorang mis..hihihi.....rindu gok kat mis...bile la bole jumpe....

    ReplyDelete