Tuesday 19 June 2012

kejadian itu

waktu aku disaat2 akhir menjadi isteri en Qaseh..pelbagai dugaan dan cabaran aku terpaksa tempuhi...tapi alhamdulillah dengan izinNYA aku kini bergelar isteri kepada Mohd Ramzul Nasri Ahmad Fauzan a.k.a en Qaseh..time kasih abg.....antara yg terpaksa aku lalui................

@ kebanyakan persiapan aku ngn mak ayah adik2 yg buat..sedara mara datang lambat..aku kan suke   melaserr....hahahahhaah....tapi bagus gak..lau datang menyakitkan hati aku dan menambahkan dOsa aku baik tak payah datang....time kasih mak..time kasih ayah..adik2...

@masalah dengan pakej yg aku ambik...hntr brg sikit2..jadi aku yg kalut nak bersiap..nasib pelamin dan mekap Ok....g kOmplen dapat la diskaun 2 ratus..

@ mase nak ke masjid untOk akad nikah lambat bersiap...bukan aper...dah sesiap mekap pakai semua tapi baju tak bOle pakai..kOrset untOk baju tertinggal..terpaksa tunggu diaorang datang hantar...geram!!

@dari majlis akad nikah hingga la majlis sambut menantu emOsi tak stabil..ngan sesungut..ngan menahan rasa ragam orang....

@yg paling tak tahan tetiber pwe lame meluahkan rasa...disaat aku menunggu mase disatukan...bgtau aku yg dia tak bOle lupakan aku...mengakui kesilapan dia meninggalkan aku...alhamdulillah aku dapat tepis dugaan itu..time kasih umi niza..time kasih en Qaseh...

@aku rasa akulah pengantin yg tak sOpan....tak ayu..ngeh..ngeh..ngeh....hahhaha..masOk masjid tak tunggu pengapit dan Orang2 lain sampai akak cakap aku tak menyempat2 nak berlaki...hahahahah..habis lame sgt tunggu pengiring tergedek2...nak bangun sOrang2 cam ader gam kat bOntOt...hahahaha

@nak sambut pengantin lelaki mase sanding pOn aku tak tunggu pengapit..mak sedara siap pesan jage langkah...cOntrol ayu la kOnOn....adOi..jalan kepit2 ni payah!!!hihihihihihi

@mase kenduri akak aku..adik2 tak sempat nak rase buahan @ makanan dari hantaran...tapi alhamdulillah waktu aku diaOrang merasa...hihihihi..untOng jugak melaser nih...hahahaha

@waktu makan beradap akak aku pOn tak sOrang pOn adik bradik aku dapt sentuh makanan tuh.....pengantin lari jerk terus diaOrang2 lahap semua atas meja..aku sendirik pOn tak dapat rase....tapi alhamdulillah time aku siap abg ipar pesan lagik...hnyer yg berbju pink dan berbadge jerk yg bOle ader kat kawasan makan beradap..hahhahahaaha.....bagus!!!!!tapi sedihnyer makanan tuh tak bole makan semua sebab dah dinajiskan lalat..hahahah..mak cakap dOse kedekut....tak kisah..janji adik2 bOle makan walaupOn ckit..hati aku pOn tak sakit...jahat kan aku???hihihihihihi...lebih baik dinajiskan lalat dari dimakan Orang2 yg pandai cakap jer sampai tak tinggal ckit pOn untOk adik2 aku......( dendam kesumat..dOse!!!)

@akak aku hairan nape sedara mare yg dulu2 sibOk majlis akak aku tak sibOk2 majlis aku...hihihihi..senang jer jawapan aku...aku kan melaser jadik Orang tak suker..bagus gak gitu...tak menyusahkan ayah aku sgt..lau datang buat perabihkan bOrah baik tak payah...datang tayang bOdy buat ape..datang mengumpat plak...hihihihihi..jahat aku nih!!!

@alhamdulillah....perbelanjaan kawin atas titik peluh aku selama ni..bantuan ayah jugak jutaan terima kasih aku ucapkan dan terima kasih ayah atas hadiah yg besar gedabak.....sampai lOri terpaksa hantOr..jeles mak aku..kihkihkihkih....

@adat la biler kenduri jiran tetangga datang menOlOng..tOlOng kupas bawang..tOlOng masak..dan yg best sekali tOlOng menyindir dan tOlOng kOmplen itu tak kene..ini tak kene...sO???aku tOlOng la jawabkan..kihkihkihkih.....dOsa tOl pengantin nih..

bnyak lau nak ditulis..tapi tak pe lah...biarkan ia menjadi kenangan..kekadang tersenyum sendirik pOn ader..huhuhuh...semOga berbahgia....:)

No comments:

Post a Comment