Tuesday 12 June 2012

meggi ketam kutan

salam...

sekarang dah kat umah aku..selesa!!hikhikhikhik..ye la kat umah Orang ni lain macam ckit..lagi2 lau tak biase lagik...mase aku kat sane kat umah mertua tak sempat pOn nak g jenjalan kat memana..mase pOn singkat jer kan....tapi en Qaseh cube tunaikan permintaan aku..eceh..eceh...sape tak sayang bini Oittt!!!ayat en Qaseh..eleh..memula kan..baru lagik....bOle la..tapi mintak2 en Qaseh sentiasa jage aku ngan baik hingga ke akhir hayat....insyaallah...amin.....

aku ngengada jual name anak aku..hahahhaha..padahal ngah bendera merah pOn...cakap anak aku teringin megi ketam..hahahhahahaha.....mengekek en Qaseh ketawa..hahhaha..lawak....alih2 mase balik dari umah tOk wan en Qaseh..kiteOrang singgah jap kedai nih....bagus..bersih!kemas!!pastu yg bagusnyer surau bebetOl tepi kedai nih..senang...mase aku g tuh waktu maghrib sO tak amik Order..pas maghrib baru dia amik Order..bagus kan cam tuh...servis pOn bagus...


 memalam pOn pakai baju kurung..berjurusss budak ni kan??wakakaka!!!


tapi nape aku nengOk budak ni makin gemuk a.k.a mOntel?adakah disebabkan berlakunya percantuman hOrmOn..hhahahahahaha...
 

ni pOn..habes dua-dua asyik mengunyah jerk kejenyer....perOt pOn same naik..hihihihihi...
 

fresh Orange..sedap!!
 

memula sampai alat pertukangan nih..mengekek kami ketawa...siap tukul bagai..cam nak masuk bengkel kemahiran hidup plak..ahaksss!!
 

tadaaaaa!! AMIK KO!!ketam terkangkang dalam pinggan...hahahahhahaaha..


sedap..Order semangkOk je pOn...en Qaseh cakap rege dia 40 hengget....takut gak aku memahal cenggini..lagipOn banyak...
  

rase dia dah tak cam meggi..sedap...rase cam mee udang pOn ader...meggi tu kenyal2 jerk..sedap...ader udang dan sotOng...sayuran jugak...




jenuh la gune alatan pertukangan tuh...tapi en Qaseh yg buat..aku nganga mulut untOk ngap jerk..hihihihi...lau ketam bese2 bOle la gune gigi..ni mau tertinggal gusi jer lau aku gigit...keras giler kulit ketam nih..ala2 ketam nipah..tapi aku tak tau la plak ketam ape nih...janji sOdap!!
 

licin!!
 

puas hati!!


ghupe2nyer rege dia murah jerk pOn..ha nengOk resit tuh...27 hengget jerk...bukan main lagik en Qaseh bagi duit kat aku 70 hengget...hahahahaha.....murah..sedap..bersih..berbalOi2 la....
 


nnti nak g lagilah..ghupenyer dia caj 5 hengget untOk 500gram ketam..sO aku punyer ketam 4.4 gram....untOk meggi dan bahan2 lain cam tak ader caj plak kan..huhuhuhhu..pepOn aku suke..en Qaseh pOn..nnti bOle la pergi la...lalalalalala...

2 comments:

  1. klu achik nak lagi sedap p dekat tok bali n cherang ruku....hehe...ajak en qaseh bawak jalan2 sane...sebelum sampai sane singgah umah mis dulu...heheh

    ReplyDelete
  2. heheheh..insyaallah mis...abg pon tak tau maner ag ader..hihihi..dia pOn first time try..hihihihi

    ReplyDelete