Tuesday 18 October 2011

rOti tempayan

asal la aku ni syik fikir pasal makanan jerk....tetiba teringatkan rOti tempayan kat kampung...huhuhuhuu.....biase lau balik kg ayah selalu tnyer nak pekene rOti tempayan tak...aku iye..iye ajer..lagik2 lau ayah nk belanja..kihkihkihkih.....lau dulu2 2 bijik rOti tuh aku bOleh habeskan...sbb biler makan panas2 sedap wOooo.......tapi sekarang lain lah....jage badan ckit..hihihi..tetapi kekadang tuh aku cubit2 jugak yg adik2 punyer...nk Order lebih malu seh!!!!rOti tempayan lau makan tengah panas2 memag best giler ahhh......cicah ngn kari ayam..meleleh wa cakap luuuu!!!!...tapi biler dah sejuk...liat...cam makan chewing gum pOn ader aku rase...sebab tuh biler sampai jer Order rOti tempayan..cepat2  makan...lau Org tengOk mesti cakap burOk lantak..tapi tak pe lah...bukan aku mintak duit Orang pOn...hihihihi.....dulu2 zaman aku tecik2..tak tecik jugak la...dalam sekOlah menengah ..tak pOn mase blaja2 dulu2...rege dia ada la dalam  RM2.50 sebijik......ari tu pergi makan dah naik RM3.50....sekarang ni aku tak tau la berapa rege dia....tepOng  mahal kOt...alahai sedapnyer.......ada yg kate rOti tu tak sedap...bagik aku Ok jerk lau tengah panas2...rase cam ade abu2 tempayan ckit2......pahit2 gitu...tapi biler cicah ngn kari ayam...perhhhhhh!!!!mak mertua lalu pOn leh tak perasan.....huhuhuhuhu..alahai rOti tempayan.....


rOti tempayan dan kari ayam...ni kat kedai kat kg aku...dulu2 tengOk besar cam tk habes..upe2nyer tk cukOp...hhhahaha...


tengOk tangan la..makan pOn mesti beguihhhh.....habes...kihkihkih....tengOk rOti tuh biler dah nk sejuk kempis keping.....


cedap wOooooooo......

No comments:

Post a Comment